Herbata reklamowa – dlaczego bywa gorzka?

Herbata reklamowa
Herbata reklamowa

Wiele osób rezygnuje z picia herbaty w naturalnej postaci (czy to czarne, czy zielonej, czy czerwonej), decydując się na posłodzenie jej cukrem (białym lub brązowym), miodem, stewią, ksylitolem czy inną substancją słodzącą. Jak się jednak okazuje, napój ten może być słodki sam w sobie bez dodatków. Kluczem jest tutaj odpowiednie jego przygotowanie. Jak sprawić, by herbata nie stała się gorzka? Oto garść cennych informacji na ten temat, które ułatwią przygotowywanie jej we właściwy sposób. Zachęcamy serdecznie do lektury!Każda, nawet najwyższej jakości herbata reklamowa może stać się gorzka, co związane jest z nieodpowiednim jej przygotowaniem. Odpowiadają za to garbniki (inaczej taniny katechinowe), które umiejscowione są w liściach herbaty. Niektóre jej gatunki takie, jak chociażby czarna, mają jej więcej, inne – mniej.  Garbniki w korzystny sposób wpływają na pracę przewodu pokarmowego, obkurczają naczynia krwionośne, wspomagają regenerację tkanek, a także łagodzą swędzenie i pieczenie. Szereg badań wykazało również, że mogą być one skuteczne w walce z nowotworami.

Aby herbata reklamowa nie była gorzka, pamiętać należy o zachowaniu odpowiednich czasów parzenia dla poszczególnych jej gatunków. Ogólnie przyjmuje się, że jest to 3 minut. Po tym czasie mamy do czynienia ze znaczącym wzrostem ilości garbników, jakie trafiają do wody. Uwaga! W przypadku niektórych odmian może być on znacznie krótszy. Szczegółowe informacje na ten temat znaleźć można na opakowaniu danego produktu.

Dlaczego zaparzona w odpowiednim czasie herbata reklamowa w dalszym ciągu jest gorzka? Związane może być to z niewłaściwą temperaturą wody, która wymagać może obniżenia. Alternatywne rozwiązanie stanowi zaparzenie herbaty na zimno przez zalanie jej zimną wodą i umieszczenie w lodówce na minimum 3 godziny. Taki napój idealnie sprawdzi się zwłaszcza w sezonie letnim. Obniżając temperaturę, należy to robić już od pierwszego parzenia. Dobry sposób to rozpoczęcie od niższej i jej stopniowe podnoszenie na kolejnych etapach.